Skip to main content

Can I combine the Teams Connector with the Cloud Telefonanlage?

We explain why a combination of Cloud Telefonanlage and the Teams Connector is not possible, yet.

You can switch the mode of your SIP trunks in the customer portal under "Phone settings" > "Manage numbers". One of the modes available is "PBX" for the easybell Cloud Telefonanlage. If, on the other hand, you want to connect your SIP trunk to another PBX or to Microsoft Teams via the Teams Connector, you must use the "Trunk" mode. Therefore, parallel operation of the Cloud Telefonanlage and the Teams Connector is not possible at this time.

However, we are working to make both systems compatible with each other so that you can use Microsoft Teams as a device for the Cloud Telefonanlage.

As soon as this is possible, we will provide instructions in our help section as well as in our newsletter.

Related Articles

Je nachdem, ob Sie einen SIP Trunk von easybell oder einem anderen Anbieter nutzen, unterscheidet sich die Einrichtung des Teams Connectors geringfügig. Hier finden Sie für beide Fälle die richtige Anleitung sowie zahlreiche weiterführende Informationen.
Read more

In dieser Anleitung erklären wir Ihnen Schritt-für-Schritt, wie Sie mit Hilfe des easybell Teams Connectors einen SIP Trunk von easybell mit Microsoft Teams verbinden und den Teams Benutzern Rufnummern zuweisen.
Read more

In the following article we will show you how to set your phone numbers to trunk mode.
Read more

Hier erklären wir Ihnen in kurzer Form, was eigentlich ein SIP Trunk ist.
Read more