What do I have to consider when switching from ADSL2+ to VDSL?
What you can do before the date of migration:
- Please double-check the compatibility of your router with the new connection technology VDSL. It’ll be compatible if you’ve got a rented or bought FRITZ!Box (or Eltek router) from us. Click here for a quick router check (German). If your router is not compatible, your can find cheap offers in our customer portal shop.
- If you’ve got a FRITZ!Box, please update your firmware to the latest version of FRITZ!OS.
- Please change the format of your username to prem-vdsl.de/1234567-8%11
Please notice, that 1234567-8 is just an example of a user ID. You can find your real user ID in the customer portal. - If you've configured a second PVC for your calling, please remove it. This technology won’t be supported by your new connection.
What you should do after a successful connection switch:
- Please change your connection configuration from VPI/VCI 1/32 to VLAN ID 7. (This is not necessary if you’ve got a FRITZ!Box with FRITZ!OS from version 6.50, which you’ve configured via you easybell profile.)
Was Sie bereits vor dem Migrationstermin tun können
- Bitte überprüfen Sie, ob Ihr Router mit der neuen Anschlusstechnologie kompatibel ist. Wenn Sie eine aktuelle FRITZ!Box (oder einen Eltek Router) von uns gemietet oder gekauft haben, dann ist diese mit allen VDSL-Anschlüssen kompatibel. Eine FRITZ!Box 7490 ist mit VDSL-Anschlüssen bis 100 Mbit/s im Download kompatibel.
- Für einen schnellen Router-Kompatibilitäts-Check klicken Sie bitte hier. Sollte Ihr Router nicht kompatibel sein, finden Sie in unserem Shop im Kundenportal günstige Routerangebote.
- Falls Sie eine FRITZ!Box haben, aktualisieren Sie bitte die Firmware auf die neueste Version von FRITZ!OS.
- Falls Sie eine zweite PVC für Ihre Telefonie konfiguriert haben, entfernen Sie diese bitte. Diese Technik wird bei Ihrem neuen Anschluss nicht mehr unterstützt.
Was Sie erst nach der Umstellung tun sollten
- Sie müssen die Anschlusskonfiguration von VPI/VCI 1/32 auf VLAN ID 7 umstellen. (Achtung: Dieser Schritt ist nicht notwendig, wenn Sie eine FRITZ!Box mit einem FRITZ!OS ab Version 6.50 haben, die Sie über das easybell Profil konfiguriert haben).