We list all calls for you in an itemised bill and in calling lists at the customer portal. The itemised bill shows a list of connection data like date, start, fees and destination number. You can decide whether you want to get a complete, a short or no itemised bill for all future bills. You can set it up in our customer portal via “contact data”. Retroactively modifying of data is not possible.


You can see the latest calls on the calling list (time lag of 30 minutes) via “PBX” > “Calling list”. Click “Settings” via “PBX” to configure. Here, you can devide individually for each phone number whether the calls shall listed or not. If you activate a number, all persons using it need to be informed about the saving of calling data. 

Using an individually configured phone number (UPN) for one number: For technical reasons, you cannot decide individually if they will be listed. In this case, the settings for the main number is relevant.

Die Anrufliste listet Ihre zuletzt geführten Gespräche (Verzögerung höchstens 30 Minuten) auf.
Sie können sie unter dem Menüpunkt Telefonanlage/Anrufliste einsehen. Zum Konfigurieren klicken Sie unter Telefonanlage auf Einstellungen. Dort können Sie für jede Ihrer Rufnummern individuell entscheiden, ob die Gespräche in der Anrufliste aufgeführt werden. Bei der Aktivierung müssen Sie alle Personen, die die Nummer nutzen, über die Speicherung der Anrufdaten informieren.

Wenn Sie auf einer Rufnummer eine individuell konfigurierte Rufnummer (UPN) nutzen, können Sie aus technischen Gründen für diese Nummer nicht mehr individuell entscheiden, ob sie in der Anrufliste angezeigt wird. In diesem Fall ist die Einstellung bei der Hauptrufnummer (erste Rufnummer im Menü) maßgeblich.